82 orkidéer

Ja, som rubriken lyder, min lossas mamma är oxå besatt av orkidéer. Hon har faktiskt 82 st om jag lyckades räkna rätt! Man kan nog säga att dom är överallt haha! Men dom bor i ganska stort hus med mycket fönster, så de går bra. Men vardagsrummet har nog blivit mer
av ett orkidé rum. 


Tänkte oxå dela med mig av en sak som hon gör med sina orkidéer. Det sägs ju alltid att man aldrig får ha rötter stående i vatten. Men hon har alltid vatten i alla sina krukor. Med ungeför vatten en cm över rötterna. Och jag förstår ont för mitt liv hur dom klarar de? Konstigt nog så blommar dom som bara den och verkar må utmärkt. Någon mer som gör som henne? 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

alltomorkide.blogg.se

På denna blogg kommer jag skriva om mina orkidéer och tips på hur man tar hand om dom.

RSS 2.0